Чому власники автомобілів на іноземній реєстрації блокують західний кордон?

Чому власники автомобілів на іноземній реєстрації блокують західний кордон?

З перших уст

У міжнародних пунктах пропуску у Західній Україні триває блокування руху транспорту. Такі дії учасників міжнародного руху спричинені набранням чинності нових законів щодо легалізації ввезених із порушенням митного та податкового законодавства автомобілів із європейською реєстрацією. Нові законодавчі норми почали діяти у ніч на 25 листопада. Прикордонники і митники перестали пропускати так звані «євробляхи» в Україну. Попри те, що закон готувався більше року, власники таких авто заявляють, що його прийняття стало для них несподіванкою.

Що змінилося? Тепер, для ввезення автомобіля його обов’язково потрібно розмитнювати або залишити на митниці фінансову заставу (вартість розмитнення), яка повертається власнику під час виїзду за межі України.

На Волинських пунктах пропуску «Ягодин», «Устилуг» та «Доманове» станом на ранок 26 листопада рух частково відновлений, громадяни об’їжджають місце протесту прилеглими дорогами. 
Патрульна поліція та інші підрозділи правоохоронних органів продовжують охороняти публічну безпеку та регулювати рух транспорту в місцях протестів. Поліція закликає водіїв нерозмитнених транспортних засобів проводити акції протесту в рамках правового поля, не порушуючи прав інших громадян.

Зокрема, у Головному управлінні Нацполіції Волині повідомили про внесення слідчими відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочинів, передбачених ч.1 ст. 279 (блокування транспортних комунікацій) та ст. 293 (групове порушення громадського порядку) Кримінального кодексу України. Санкції цих статей, зокрема, передбачають покарання у вигляді штрафу, виправних робіт, арешту і позбавлення волі.

Національна поліція України вкотре наголошує: кожен громадянин має гарантоване Конституцією України право на мирний протест. Водночас обов’язком органів державної влади, зокрема Нацполіції, є не лише забезпечити права учасників таких мирних зібрань, а й не допустити порушення конституційних прав інших громадян, які не є учасниками цих масових заходів. Зокрема, їхнього права на вільне пересування.

Нагадаємо, за ініціативою МВС створено робочу групу для врегулювання законодавчих норм та розблокування руху на пунктах пропуску.

На даний час напружена ситуація спостерігається на кордонах з Білоруссю, Угорщиною, Словаччиною, але найгірше все виглядає на польському напрямку.

Цікаво, що після вступу у дію законів про розмитнення «євроблях» вимога їхніх власників про зменшення акцизів дещо втратила актуальність. Адже існує одна проблема – левова частка автомобілів завезена в Україну за «липовими» документами. Багато з них уже зняті з обліку у країнах походження й оформити реальний договір купівлі-продажу зі справжнім власником, як того тепер вимагає закон, неможливо.

Уже зараз у громадській організації, лідери якої свого часу й підсадили українців на голку дешевих нерозмитнених авто з Європи на не зовсім «прозорих» документах, придумали нову схему. У Польщі нібито створена фірма, яка за 450 доларів, буде займатися «легалізацією» загнаних в Україну автомобілів на іноземній реєстрації. Хоча є сумніви, що на виході власник «євробляхи» отримає справжній, а не черговий бутафорський пакет документів.

Схожі новини

© «Вісник»

Передрук будь-якої інформації можливий лише якщо гіперпосилання на «Вісник+К» стоїть не нижче другого абзацу і у кінці матеріалу не має позначки «Передрук заборонений». Перепублікація матеріалів із друкованих видань «Вісник+К» та «Люди і долі» можлива лише із письмового дозволу редакції.

Наші інформери

«Вісник» в соцмережах

Журнал «Люди і долі»

×
Приєднуйтесь!