Чому в Україні дешевшає пальне?
Україна

Чому в Україні дешевшає пальне?

18 лютого 2023, 18:02
0
0
Сподобалось?
0

З початку січня на багатьох заправках ціни на пальне почали знижуватися. Подешевшала солярка, тож фермери, яким незабаром починати сівбу, потрошки роблять запаси. Чим зумовлене зменшення цін і чи довго так буде? Свої думки з цього приводу висловив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

«Пального багато – ціни знижуються», – таку закономірність він побачив та одразу пояснив:

– Ще у грудні 2022 року постачання бензину було більше на 70%, ніж у листопаді, на 30% зросло постачання дизельного пального. Це спостерігалося й у січні. Основні роздрібні мережі забезпечені пальним на найближчий місяць, тобто вони мають запас, не рахуючи поточних постачань під оперативне споживання. Відповідно, весь цей обсяг нафтопродуктів штовхає ціни донизу.

Експерт пояснює, що нині ми маємо виключно імпорт у наповненні внутрішнього ринку. Адже було зруйновано Кременчуцький нафтопереробний завод на початку квітня, а перед тим зупинився Шебелинський газопереробний завод. До того ж на початку січня росіяни вдарили по невеличкому нафтопереробному підприємству в Харківській області. Тобто внутрішнє виробництво, не рахуючи маленьких напівлегальних заводів, у нас зруйноване. Тож ми працюємо виключно на імпорті з Європи. Великий попит спостерігався у грудні, коли була дуже напружена ситуація зі світлом, і в Україну ввезли багато генераторів, які активно працювали. Ринок, щоб заробити, одразу взявся за великі постачання пального. Тепер ажіотаж спав. Люди зрозуміли, що заправляти генератори – не дешеве задоволення. А закуплене пальне заправкам треба збувати.

Багато водіїв звертають увагу, що у нас продається бензин А-92, від якого європейські країни відмовилися. Як він потрапляє в Україну?

– Невеликі партії А-92 до нас імпортуються напряму, наприклад, з Туркменістану морем через Румунію, – пояснює Куюн. – Але думаю, що здебільшого ця марка є виробництвом наших внутрішніх невеличких НПЗ, що спеціалізуються на не надто високоякісних нафтопродуктах для старого транспорту. Це не означає, що нафтопродукт поганої якості, але на нього є клієнти, бо багато людей мають стару техніку.

– Чи треба аграріям робити запаси на весну?

– Українці нині споживають менше пального. Це наслідки війни, багато транспорту виїхало. Але маємо нового споживача у вигляді генераторів, їх дуже багато – і вони формують паливний попит. Сподіваюсь, що ситуація буде вирівнюватися, економіка почне зростати. Весна буде не зовсім простою, тому що в лютому закінчиться постачання російського пального. Лютий і березень ми та Європа пройдемо на старих запасах. Але з квітня ринок має перелаштуватися на нові рейки, і не виключено, що новий механізм постачання буде складнішим, адже везти треба з Індії, Китаю, арабських країн, а це дорожче.


Хочете дізнаватися про головні події першими?
Приєднуйтеся до нашого каналу в Telegram та групи у Facebook!

Читайте також

Увага! Коментарі відсутні! Прокоментуйте першим...

Ваш коментар

Ви погоджуєтесь з правилами коментування.
Реєстрація Вхід
Забули пароль?
Реєстрація Вхід
На ваш E-mail буде відправлено лист з інструкцією
Реєстрація Вхід
Зареєструватися