Львів’янин Мирон Гуменецький власноруч створив 14-метрову океанську яхту. Чоловік запевняє: у цій справі він – самоук, аматор. Хоча з його легкої руки на воду вже зійшло не одне судно.
Почав з козацьких чайок
Свій перший досвід кораблебудування чоловік здобув, коли допомагав зводити козацьку чайку «Пресвята Богородиця». Вона вийшла у відкрите море ще на початку 90-х. Потім були дерев’яний човен «Шквал», козацькі чайки «Спас» та «Отаман» й унікальний весловий океанський човен для відомого львів’янина-рекордсмена Дмитра Рєзвого, котрий планував вирушити в регату через Атлантичний океан. Та, запевняє пан Мирон, найважче далось рішення погодитися на ось цей проєкт – яхту Starwind («Зоряний вітер»). Трудився над дітищем довгих вісім років.
– Ця яхта будувалася для двох, – розповідає майстер. – Креслення мені надіслали з Франції. Був задум піти на ній у навколосвітню подорож. Але чоловік, з яким ми взялись за цей проєкт, через кризу відмовився від нього. Тоді почалася війна на Сході України, й у нього виникли проблеми з бізнесом…
На судно – 200 тисяч євро
Довелося чоловікові знову шукати компаньйона. А коли знайшов, мусив змиритися, що в того інший підхід, комерційний. Тож від приватної далекої мандрівки довелося відмовитися, а яхту зробити більшою та комфортабельною.
Нині вона може вмістити до 12 людей, має 14 метрів завдовжки та 4 завширшки. Тут облаштовані дві каюти для команди, одна капітанська, кают-компанія і камбуз (кухня). Будівництво такої океанської красуні вже обійшлося у близько 200 тисяч євро. Залишилося оформити усі необхідні документи, пошити вітрила, і яхта зможе зійти на воду. Вона мчатиме зі швидкістю до 16 вузлів – близько 30 кілометрів на годину.
Тим часом Мирон Гуменецький творить нове водне диво – унікальний катамаран. Працює над ним у своїй корабельні під Львовом. Хоче, аби він тішив туристів на «Яворівському морі» – озері Сірка.
Наталія КРАВЧУК
Хочете дізнаватися про головні події першими?
Приєднуйтеся до нашого каналу в Telegram та групи у Facebook!