Залізниця у місті на Волині стає музейним артефактом
Волинь

Залізниця у місті на Волині стає музейним артефактом

8 грудня 2019, 17:50
2392
2
0
Сподобалось?
0

Звідси проводжали на війну і зустрічали з неї. Шепотіли на вухо ніжні слова і дарували прощальні поцілунки. Під стукіт коліс від’їжджали щасливі студенти в усі куточки країни. А тепер тут – мертва тиша. Залізничний вокзал Каменя-Каширського, який понад сто років приймав і відправляв пасажирів, стоїть пусткою і нагадує привида з минулого…

Заглядаю у давно не мите вокзальне вікно: заґратована решітка каси, зал очікування, в якому безнадійно чекає станційна лава й нетоплена грубка. На пероні дефілюють дві кози, на рейках пасеться самотня корова. Підсліпувате око семафора вдалині ще блимає червоним, але за звичкою. Життя від’їхало звідси з останнім потягом, і чи повернеться коли-небудь – невідомо. У далекі студентські 70-ті друзі кепкували наді мною, що живу на краю світу, бо в Камені закінчувалися рейки, і їхати далі було нікуди. Тепер тут і справді край світу. Єдиний вантажо-пасажирський потяг сполученням «Камінь-Каширський – Ковель», який колись курсував щоденно, «Укрзалізниця» два роки тому «скоротила» до чотирьох днів на тиждень, а згодом, як і слід було чекати, на залізничному сполученні районного центру поставила велику жирну крапку. Невигідно.

Їхати 53 кілометри аварійними коліями три з половиною години – звичайно, не кожен таке витримає. А на ремонт залізничного полотна витрачатися не хотілося. Хоча ним користувалися лісові господарства Камінь-Каширщини, відправляючи деревину в різні куточки України, а в район, відповідно, доставлялися необхідні товари й будматеріали. Чи матиме перспективи розвитку регіон, відрізаний від залізничної мережі країни, – це питання. «Укрзалізниця» як власник має право закривати збиткові дільниці, станції та під’їзні колії. Але все, виявляється, можна «порєшать». Для цього район має компенсувати збитки з місцевих бюджетів чи за рахунок тих, хто користується послугами залізничного транспорту. Або платите, або колії розберемо. Районна рада на закриття залізничної станції згоди не дала і написала звернення в Мінрегіон. Раптом «слуги народу» почують народ? І подумають: знищення такого стратегічного об’єкту як залізниця в час, коли йде війна, та ще й у регіоні, розташованому за якусь сотню кілометрів від кордону з Білоруссю, де росіяни почуваються, як у себе вдома, – це шкідництво чи звичайна недалекоглядність?

Залізницю з Ковеля до Каменя-Каширського збудували, до речі, саме для військових потреб кайзерівські солдати в роки Першої світової війни у 1916–1917 рр. Закінчувалася вона не в Камені, а тягнулася на 105 кілометрів до білоруського містечка Янов Поліський (нині Іваново). І ось тепер вона стає музейним артефактом.

Ніна РОМАНЮК


Хочете дізнаватися про головні події першими?
Приєднуйтеся до нашого каналу в Telegram та групи у Facebook!

Читайте також

Коментарі

  • Камінь.
    Камінь.

    Не тільки цій станції минуло сто років. Ми маємо іще один артефакт і це просто дивовижно, що станція вузькоколійки збереглася до цього часу. Ій також вже близько ста років чи більше, тому Ми думаємо що та колія яка веде від Ковеля до Камінь-Каширська має стати не тільки ще одним артефактом але й туристичним фабом протяжністю 50 кілометрів. https://kamin.rayon.in.ua/news/187869-istorichne-tlo-zaliznichnigo-polotna-hto-i-koli-buduvav-koliyi-do-kamenia-kashirskog

    9 грудня 2019, 15:07
    Відповісти
  • Камінь.
    Камінь.

    Не тільки ця станція має стати артефактом але й каштани що стоять поряд станції. Їм вже більше п"ятдесяти років, вони теж бачили вже чимало. Кожного року дарують К-Каширцям унікальні плоди яких у Європі вже мало де пошукаєш. Про те звичайно Їх вже треба лікувати оскільки вірус який знищує листя й до речі не тільки у Нас з"являється кожного року коли плоди набирають вагу.

    9 грудня 2019, 15:08
    Відповісти

Ваш коментар

Ви погоджуєтесь з правилами коментування.
Реєстрація Вхід
Забули пароль?
Реєстрація Вхід
На ваш E-mail буде відправлено лист з інструкцією
Реєстрація Вхід
Зареєструватися