Сторітелінг: як писати так, щоб ваш текст прочитали
Україна

Сторітелінг: як писати так, щоб ваш текст прочитали

23 травня, 11:25
0
0
Сподобалось?
0

Кожен, хто читає інтернет-ресурси помічав, що один текст читати легко та цікаво, а з іншим на цю ж тему потрібно докласти зусиль, аби інформація «відклалась». При цьому перший може бути в рази довшим, однак вже й не помітив, як дочитав до кінця. «Родзинка» — у подачі матеріалу. Набагато краще сприймається живий текст, з цікавими прикладами та жартами. У цій статті поговоримо про сторітелінг та його основні правила.

Що таке сторітелінг?

Це порівняно новий спосіб подачі інформації. Саме поняття «storytelling» перекладається з англійської, як «розповідання історії». Його суть полягає в тому, щоб подати необхідну інформацію в форматі розповіді, впливаючи на думку та зацікавленість читача.

Грамотно написана історія викликає в аудиторії певні емоції. Автор на час читання стає приятелем, який ділиться цікавими фактами та життєвими ситуаціями. Якщо говорити про комерційні тексти, то тут відсутній прямий продаж товару чи послуги. Замість цього читач дізнається про його особливості та формує думку.

Основні риси сторітелінгу такі:

  • емоційне залучення читача до проблеми, а не сухий виклад фактів;
  • персоналізований підхід з урахуванням особливостей ЦА та виклад інформації «як для доброго друга»;
  • спонукання аудиторії до осмислення прочитаного.

Яскравий приклад майстерного сторітелінгу — виступи спікерів на конференціях TED. Це доволі стислі розповіді живою мовою на ту тему, в якій автор добре розбирається. Вони не використовують специфічну термінологію, а пояснюють складні речі доступними словами. Аудиторія відчуває, що їм не продають та не закликають до чогось. Спікер просто ділиться історією.

Аналогічно повинно бути з текстами. Автору необхідно створити дружню атмосферу та показати, що читач з ним на одній хвилі.

Основні правила сторітелінгу

Існує 3 принципи хорошої історії: структурованість думки, поділ великого тексту на зручні логічні блоки та створення цілісної атмосфери завдяки деталям. 

Структура розповіді

Захоплива історія — це не єдине, що має значення для автора. Які переваги принесе читачу ознайомлення з цією статтею? Історія має спонукати до роздумів над певною темою чи проблемою, надихати на дії та привертати увагу.

Найкраще засвоюється матеріал, який викладений за такою схемою:

  1. Теза (твердження).
  2. Аргументи, що її підкріплюють із конкретними та зрозумілими прикладами.
  3. Висновок.

CWkOGyFhgFB28E8GM0__01xWfbU17nqDiq679sqXQ8zBfzpaE4Km2qgxVKzdvYKB5mJAPEFfd-1KLYT1G_gwaiZ-eKKP23tjV0beMdgFQmeNT9zI7Ilfry05givOs2DWW_lXoq7hMJN0n9-Y

Розбиття текстового полотна на блоки

Якою б цікавою не була розповідь, важко зосередитись на читанні, коли текст представлений у вигляді суцільного потоку. Сторітелінг — це лонгрід-формат, тобто велика кількість матеріалу. Тому краще розбивати текст на логічні блоки, додавати ілюстрації та інфографіку. Таким чином навіть якщо читач відірветься, він швидко знайде місце, на якому зупинився, та не втратить суть.

Деталі, які доповнюють картину

Storytelling створює для читача окремий «світ». Щоб краще з ним познайомитись, важливо скласти цілісну картинку в аудиторії. Тому необхідно додавати деталі, які можуть здаватися несуттєвими, але створюють атмосферу, яка запам'ятовується. У цьому й полягає головна відмінність між сухим енциклопедичним описом та живим образом.

Сторітелінг — чудовий маркетинговий інструмент, який дозволить привернути увагу до компанії чи зробити сайт, текст більш «живим».


Хочете дізнаватися про головні події першими?
Приєднуйтеся до нашого каналу в Telegram та групи у Facebook!

Увага! Коментарі відсутні! Прокоментуйте першим...

Ваш коментар

Ви погоджуєтесь з правилами коментування.
Реєстрація Вхід
Забули пароль?
Реєстрація Вхід
На ваш E-mail буде відправлено лист з інструкцією
Реєстрація Вхід
Зареєструватися