Реклама – невіддільна частина перебування в інтернеті. Вона з’являється в соціальних мережах, під час перегляду відео і в електронній пошті. Основна ідея онлайн-реклами в тому, щоб пропонувати продукти й послуги, які можуть зацікавити саме вас. Але як технології знають, що саме пропонувати? Відповідь проста: ваші дані.
Як формують рекламу?
Коли ви користуєтеся інтернетом, вебсайти та соціальні мережі стежать за вашою активністю. Система враховує переглянуті сторінки, пошукові запити, уподобання й коментарі. На основі цієї інформації рекламні компанії за допомогою алгоритмів створюють профіль користувача й показують пропозиції, які вас найбільше зацікавлять.
Дані використовують для створення персоналізованої реклами, у якої більше шансів привернути увагу. З одного боку, це корисно: ви отримуєте дійсно потрібні пропозиції, такі як оголошення про знижки чи новинки від улюблених магазинів. А з другого боку, є ризик, що ваші дані потраплять до рук зловмисників.
Кібершахраї можуть використовувати рекламу як інструмент для викрадення особистих даних. Вони створюють оманливі оголошення з привабливими пропозиціями. За такою рекламою може ховатися підроблений вебсайт. Тому важливо критично ставитися до інформації, яку ви бачите онлайн, і вдвічі ретельніше перевіряти рекламні оголошення.
Як зменшити кількість реклами, яку ви бачите в інтернеті?
- Натискайте «Приховати». Якщо рекламне оголошення дратує, знайдіть кнопку й повідомте сайту, що вам не цікаво. Надалі ви бачитимете це оголошення рідше.
- Прогортайте сторінку або відео далі – сайт зрозуміє, що вас не цікавлять такі пропозиції.
- Перегляньте налаштування приватності на платформах та пристроях, якими користуєтеся. Кількість персоналізованої реклами часто можна обмежити.
- Установіть блокувальник реклами на пристрій або в браузер. Він зменшує кількість нав’язливої реклами.
Як відрізнити чесні інтернет-магазини від кібершахраїв? Як не втратити гроші під час онлайн-покупок?
Ось кілька порад, щоб уникнути шахрайських схем і захистити дані:
- Стежте за персональними даними: нікому не повідомляйте дату закінчення дії вашої банківської картки (її вказано на лицьовому боці картки), CVV-код (три цифри на звороті) і PIN-код. Номер банківської картки не потрібен продавцям онлайн, ним можна ділитися, лише якщо вам на картку мають переслати кошти.
- Не передплачуйте товар чи послугу, якщо не впевнені в надійності продавця. Завжди перевіряйте його репутацію та використовуйте безпечні способи оплати, такі як платіжні системи або картки із захистом покупця.
- Перед тим як купувати щось в інтернет-магазині, перевірте відгуки інших покупців. Зверніть увагу, чи зареєстровано ФОП /ТОВ, чи є контактна інформація, фізична адреса, дата створення магазину (реєстрація домену) і надійні способи зв’язку з продавцем. Усе це свідчить про чесність онлайн-магазину.
- Будьте уважні щодо надто привабливих пропозицій з великими знижками. Дуже низька ціна може бути ознакою того, що товару немає і вас хочуть обманути. Орієнтуйтеся на реальні ціни на ринку, щоб уникнути потенційних шахрайських схем.
Партнерська соціальна кампанія.
Матеріал створено в межах загальнонаціональної кампанії з підвищення рівня обізнаності населення України щодо кіберзагроз та основних правил кібергігієни, що реалізується Представництвом Фонду цивільних досліджень та розвитку США в Україні за підтримки Державного департаменту США. Думки авторів матеріалу не обов’язково відображають позицію Державного департаменту США.
Хочете дізнаватися про головні події першими?
Приєднуйтеся до нашого каналу в Telegram та групи у Facebook!
Sergey
Просувати свої сайти в інтернеті доволі легко. Все, що потрібно зробити для цього - це лише знайти чудову агенцію, яка допоможе вам у цьому. Я вам можу порекомендувати одну таку - Octopus agency. Вони навіть дуже чудово можуть зробити СЕО-аудит сайту https://octopus.co.ua/services/seo-audit/