Оренда авто: зручний і доступний сервіс для відпочинку та бізнесу
Актуально

Оренда авто: зручний і доступний сервіс для відпочинку та бізнесу

29 червня 2023, 23:02
0
0
Сподобалось?
0

Щороку в Україні водійські права отримують близько 400 тисяч людей. До того ж є постійна тенденція до зростання цієї цифри. Однак значна частина водіїв втрачають набуті навики, адже не мають власного авто, бо не можуть собі дозволити утримувати машину за умови, що вона не потрібна для роботи й використовуватиметься рідко. Тому в Україні все більшої популярності набирають сервіси з прокату автомобілів без водія.

В українців ще є певний острах щодо такої послуги. Хоча насправді процедура отримання машини, відповідальність і права сторін досить прозорі й стандартні. Якщо це буде оренда авто у Львові, вона мало чим відрізнятиметься від оренди авто у Києві чи Луцьку. Прокатні компанії надають широкий безкоштовний інформаційний супровід. Оскільки послугу, можна сказати, термінова, договори складаються короткі. Тому не займуть багато часу на уважне прочитання, також не варто боятися завдавати уточнюючі запитання.

Хто може взяти машину на прокат

Майже у всіх компаній з прокату автомобілів є певні обмеження:

  • вік – нижня межа варіюється вік 21 до 25 років, верхня починається від 60;
  • водійський стаж – зазвичай він має бути не менше двох років.

Але і ці обмеження не завжди є стовідсотковою перепоною на отримання авто. Якщо клієнт не відповідає якомусь з цих критеріїв, йому просто можуть збільшити суму застави за машину.

Для отримання автомобіля в оренду достатньо маленького пакету документів:

  • паспорт;
  • водійське посвідчення;
  • кредитна або дебетова картка (ця опція обовʼязкова не скрізь).

Вибір автомобіля

До підбору авто треба підходити серйозно. Не беріть перше-ліпше, а розгляньте усі варіанти. Зазвичай прокатні компанії пропонують машини у різних класах (економ, середній та еліт). Тому краще за кілька днів до оренди автомобіля роздивитися увесь доступний транспорт на сайті фірми, аби підібрати авто саме під свою потребу.

Уже на місці, коли забираєте авто, перевірте чи немає у нього якихось дефектів, пошкоджень, вм’ятин. Якщо щось знайдеться, слід звернутися до менеджера, щоб транспортний засіб або замінили на інший, або, якщо недоліки незначні, занесли їх у договір. Тоді ви не будете нести за них відповідальність. Це можна зробити як у салоні, так і на місці, якщо замовлена послуга з доставки авто.

Також слід ознайомитися з додатковими опціями, які пропонуються. Це може бути прокат дитячих крісел, інтернет в авто, GPS-навігатор і т.д.

Оплата і терміни

Оренда автомобіля оплачується на весь термін до початку поїздки. Мінімальний строк прокату – одна доба. Чи довша оренда, тим дешевше обходитиметься кожен її день. Якщо клієнт повертає машину раніше зазначених строків, йому перерахують оплату за фактичний час використання машини. Натомість потрібно слідкувати аби не прострочити оренду. У договорі вказують час, на який допускається запізнення, зазвичай не більше години від моменту закінчення останньої доби дії прокату. Якщо клієнт не вкладається у цей час, йому нараховують плату за ще одну добу користування. До того ж це уже може бути додаткова угода, складена окремо на один день, тому й оплата буде братися за вищим тарифом для короткотермінової оренди. Тож, якщо розумієте, що не вкладетеся відведений у час, краще наперед зв’язатися з компанією в обговорити умови продовження прокату.  

Окрім плати безпосередньо за авто клієнт ще залишає компанії заставу (депозит). Її розмір залежить від класу авто. Тут слід розуміти, що гроші не знімаються з платіжної картки клієнта, а лише блокуються. Після повернення авто, якщо умови договору не були порушені, вся сума депозиту знову стає доступна без будь-яких комісій. Окремі компанії пропонують послугу оренди авто без застави. Але тоді доведеться дорожче заплатити за сам прокат, адже ризики фірми зростають.

Пальне, обмеження і страхування

Щодо пального існує кілька схем роботи:

  • повний бак – клієнт отримує машину заправлену під зав’язку і таку ж повертає;
  • порожній бак – у машині достатньо пального аби доїхати до найближчої АЗС (повертати авто треба теж максимально «спустошеним», бо грошей за залишок пального ніхто не компенсує);
  • попередня покупка – клієнт платить за паливо, яке є у баку під час отримання авто, й отримує відшкодування за той обсяг пального, який буде у баку на момент повернення машини.

Обираючи прокатний сервіс важливо звернути увагу на фактор обмеження кілометражу й добре розрахувати свій маршрут, щоб потім не оплачувати за окремим тарифом кожен зайвий кілометр. Тому краще звертатися до прокатників які або взагалі не встановлюють лімітів, або роблять їх високими.

І найголовніше – страхування. Якісь фірми намагаються максимально перекласти відповідальність на клієнта, якісь пропонують комбіновані варіанти, але є й компанії котрі беруть все на себе й видають авто з кількома страховими пакетами – автоцивілкою та КАСКО. Звичайно, цінова політика у таких сервісів буде трохи вища, однак клієнт прокату зможе спати спокійно. Тому краще, все-таки, обирати саме такий варіант, щоб спокійно насолоджуватися тією справою, для якої вам знадобилося авто – чи то робота, чи то сімейний відпочинок.


Хочете дізнаватися про головні події першими?
Приєднуйтеся до нашого каналу в Telegram та групи у Facebook!

Читайте також

Увага! Коментарі відсутні! Прокоментуйте першим...

Ваш коментар

Ви погоджуєтесь з правилами коментування.
Реєстрація Вхід
Забули пароль?
Реєстрація Вхід
На ваш E-mail буде відправлено лист з інструкцією
Реєстрація Вхід
Зареєструватися