Українським «євробляхам» запропонують молдовський сценарій?

Українським «євробляхам» запропонують молдовський сценарій?

Україна

Минулого року було чимало розмов, подій та емоцій навколо питання легалізації автомобілів на іноземній реєстрації. За останніми даними, їх ввезено в Україну уже понад 300 тисяч. І цей процес триває. Наповнення доріг автомобілями, які ніде не зареєстровані завдає збитки бюджету і погіршує ситуацію на шляхах, адже росте кількість не розкритих зухвалих дорожньо-транспортних пригод за участю «євроблях».

Цього року Уряд та Верховна Рада готуються законодавчо вирішити цю проблему використовуючи досвід Молдови. Там проблема з авто на іноземній реєстрації з’явилася ще раніше, уряд приймав багато рішень, які пересічні громадяни швидко вчилися обходити. А з 1 січня 2017 року у дію вступив новий закон. За ним власники зобов'язані або зареєструвати свій автомобіль у Молдові, або оплачувати віньєтку за перебування на території Молдови іноземного транспортного засобу, вартість якої дорівнює 1 євро в день (перебувати така машина на території держави може 180 днів на рік, після чого її потрібно вивезти). У разі зупинки не зареєстрованої відповідним чином «євробляхи», авто спершу скеровуються на штраф майданчик, а потім ескортуються до найближчого пропускного пункту на кордоні. Вартість такого турне сплачує власник – 0,15 євро за кілометр.

Паралельно із введенням цього закону для власників авто на іноземних номерах зробили напівамністію – дали їм піврічний термін, протягом якого вони могли зареєструвати у Молдові свої «євробляхи» із 70-відсотковою знижкою від діючих ставок реєстраційних зборів. Тут слід відзначити, що реєстрація авто у Молдові – справа не дешева.

Звичайно, усі ці молдовські законодавчі новації стосуються тільки самих молдаван. Іноземці, які працюють у країні, мають право пересуватися на автомобілях з іншими номерами, якщо мають водійські посвідчення тієї країни, де ці автомобілі зареєстровані. Хоча законодавство діє тільки рік, у Молдові уже побачили відчутний ефект і в плані податкових зборів, і в сенсі наведення порядку на дорогах.

Приблизно такий же варіант вирішення проблеми «євроблях» пропонується й в Україні. Відповідні документи голова комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна під час переговорів передала представникам громадськості, котра бореться за права власників авто на єврономерах. Вона переконана, що проводити акцію з безкоштовної амністії уже завезених авто недоцільно. Натомість пропонується, як і у Молдові, застосувати зниження ставок акцизного податку. Тобто автовласники повинні будуть сплатити 25-30% від діючої ставки, але з урахуванням шкали, в котрій враховується вік автомобіля. Також буде закрита можливість перепродажу авто, які потрапляють в Україну на умовах тимчасового ввезення. Користуватися таким автотранспортом протягом року зможуть лише іноземці, без права передачі автомобіля громадянину України. 

За матеріалами «НВ Бізнес» та «Укрінформ»

Схожі новини

© «Вісник»

Передрук будь-якої інформації можливий лише якщо гіперпосилання на «Вісник+К» стоїть не нижче другого абзацу і у кінці матеріалу не має позначки «Передрук заборонений». Перепублікація матеріалів із друкованих видань «Вісник+К» та «Люди і долі» можлива лише із письмового дозволу редакції.

Наші інформери

«Вісник» в соцмережах

Журнал «Люди і долі»

×
Приєднуйтесь!